Nyitva tartunk:

H-P: 07:00 - 18:00
Szo-Va: Zárva

Hívjon minket:

+3630/934-2501
+3620/408-0111 

Keressen minket:

1173 Budapest,
Összekötő utca 1.

Mit is jelent a "Canbus", mi az a "Check control", mire jó az "aszférikus külső tükör"? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket nap, mint nap kapunk ügyfeleinktől. Ez adta az ötletet, hogy honlapunkon megalkossunk egy olyan technikai ABC-t, amelyben bárki könnyűszerrel megtalálhatja ilyen jellegű kérdéseire a választ.


ABS (KERÉKBLOKKOLÁS-GÁTLÓ RENDSZER)

Az ABS berendezés állandóan figyeli a gépkocsi fékrendszerét, és az útminőségtől, illetve a gumiabroncsok tapadásától függetlenül megakadályozza a kerekek blokkolását. A fékhatás szabályozása azonnal megkezdődik, amint az egyik kerék blokkoláshoz közeli állapotba kerül. A gépkocsi kormányozható marad akkor is, ha kanyarban, vagy kerülési manőver közben fékez erőteljesen. Az ABS vészfékezés esetén is lehetővé teszi az akadály kikerülését, anélkül, hogy a fékpedált elengedné. Az ABS beavatkozása a fékpedál lüktetéséből és a szabályozás zajából is észlelhető. Az optimális fékhatás elérése érdekében a pedál lüktetése ellenére tartsa tövig benyomva azt a teljes fékezés során. Ne csökkentse a pedálerőt!

ACTIVE SELECT (AKTÍV KIVÁLASZTÁS)

A haramadik Vectra generáció újonnan kifejlesztett, ötfokozatú automata sebességváltójának kézi kapcsolási funkciója. Egy másik kapcsolási síkban a váltókar enyhe érintésével lehet a fokozatokat manuálisan kapcsolni: gyenge városi forgalomban a sebességváltó teljes automata módon működik.

ADATBUSZ

A gépjármű különböző elektromos alkatrészei össze vannak kötve egy közös adatbusz-vezetékkel, így bizonyos parancsokat fel tudnak ismerni sorosan kapcsolt ún. szabályozó modulok segítségével. Előnyei többek között: nagyobb adatmennyiség, magasabb átviteli sebesség, súlycsökkenés, nagyobb megbízhatóság.

AJTÓNYITÓK MEGVILÁGÍTÁSA

Bizonyos modellekben az ajtónyitó fogantyúk belülről meg vannak világítva. Ez a technikai megoldás lényegesen megkönnyíti sötétben az ajtónyitók megtalálását.

AKTÍV FEJTÁMLÁK

Az aktív fejtámlák működésének lényege, hogy hátulsó ütközésnél maguktól előrehajlanak, ezáltal csökkentik a csigolyasérülés veszélyét.

ASR

Kipörgésgátló, mely a motor teljesítményének csökkentésével megakadályozza a meghajtott kerekek kipörgését laza és síkos talajon. Ha a meghajtott kerekekre jutó nyomaték olyan nagy, hogy a kerék megcsúszik, csökkenti a motornyomatékot, míg a kerék eléri az optimális tapadást. Ezzel megakadályozza a kerék kipörgését.

ASZFÉRIKUS KÜLSŐ TÜKÖR

Az aszférikus külső tükör, kialakítása révén, megnöveli a látómezőt. Fontos tudni, hogy a tükör enyhe torzítása miatt a követő jármű távolságát csak becsülni lehet.

AUTOMATA SEBESSÉGVÁLTÓ

Az egyes sebességi fokozatok között nem manuálisan kell váltani, hanem a váltás vezénylését egy automata rendszer látja el olyan paraméterek alapján, amelyek kizárólag a vezető által befolyásolhatók (sebesség, gáz, stb.). Egy automata sebességváltó a következő fokozatokat ismeri:
• P (parkolási mód)
• R (hátramenet)
• N (semleges)
• D (folyamatos előremenet)
• 3 (kanyargós utak)
• 2 (hegyi utak)
• 1 (meredek hegyi utak).

AUTOMATIKUSAN SÖTÉTEDŐ VISSZAPILLANTÓ TÜKÖR

Csökkenti az Ön mögött haladó gépkocsi fényszórója által okozott elvakítást azáltal, hogy hátulról történő erős megvilágítás esetén, a visszapillantó tükör automatikusan elsötétedik. Üléshelyzet-memóriával rendelkező járművekben az ehhez szükséges érzékelő a tükör jobb felső részében található. Az automatikus elsötétülés nem működik, ha:
• a gyújtás kikapcsolt állapotban van
• a váltó hátramenetben van, vagy az automata váltó R fokozatban
• ég a belső világítás
• nyitva van az ajtó



BEFECSKENDEZŐ RENDSZER

Optimalizálja a fogyasztást és a teljesítményt, mivel azt biztosítja, hogy a motorhoz mindig csak a szükséges mennyiségű üzemanyag kerüljön.

BIODÍZEL

A repce, a napraforgó, a szója és egyes pálmafajták olajnövényei a legkedvezőbb tulajdonságúak közé tartoznak. A repcéből és a napraforgóból kinyert olaj (triglicerid) például motorikus üzemanyagként közvetlenül is felhasználható. A közvetlen felhasználás hátrányinak (dízelhez képest magas az üzemanyag viszkozitás, megnő a motor fogyasztása, kellemetlen szagot bocsát ki, stb.). kiküszöbölésére a repce- (ill. napraforgó-) olajat (triglicerid) lúgos közegben metanollal reagáltatják. E reakció termékei a repce (vagy napraforgó) olaj-metilészter (RME) és glicerin. A repceolaj-metilészter (RME) pedig nem más, mint a biodízel. A biodízel könnyen lebomlik, télen ezért csak – 10 Celsius fokig használható.



CANBUS (CONTROLLER AREA NETWORK = VEZÉRLŐ HÁLÓZAT)

Több adatbusz-rendszerből álló olyan elektronikus hálózat, amelyik az autóban lévő különböző elektronikus rendszereket összeköti. A Canbus rendszer digitális adatátvitellel biztosítja az ideális koordinációt a rendszerek között és lecsökkenti az elektromos vezetékek mennyiségét.

CBC (CORNERING BRAKE CONTROL = KANYARFÉK-ELLENŐRZÉS)

Az ABS-nek az alfunkciója. A fékerő finom szabályozásával a kanyarban való fékezésnél kiegyenlíti az egyes kerekeket destabilizáló eltérítő nyomatékokat a gépkocsi függőleges tengelye körül.

CHECK CONTROL (ÖNELLENŐRZÉS)

A gyújtáskapcsoló bekapcsolásakor minden funkció ellenőrzésre kerül. Hiba esetén felirat jelenik meg a kijelzőn. Ha több hiba is van, akkor azok egymás után kerülnek kijelzésre.
Az önellenőrző rendszer felügyeli a folyadékszinteket, a gumiabroncs-levegő nyomásokat, a rádió-távirányító elemeit, a riasztóberendezést, és a fontosabb külső lámpákat, illetve azok vezetékeit és biztosítékait. Az önellenőrzés jelzései mindig elsőbbséget élveznek.

CLIMATRONIC

Elektronikus klímaberendezés, amely a kívánt hőmérsékletet az autóban automatikusan beállítja és azt szinten tartja. Ennek érdekében ugyancsak automatikusan szabályozza a kiáramoltatott levegő mennyiségét és hideg-meleg összetételét. Még az erős napsütésből adódó plusz hőfokokat is felismeri.

COMING HOME FUNKCIÓ („HAZAVEZETŐ” FÉNY)

Az ajtók bezárását követően a tompított fényszóró és a tolatólámpa még 30 mp-ig világítani fognak a vezető oldali ajtó becsukása után, és így megvilágítják pl. az utat, vagy lakásunk bejárati ajtaját. Ha a vezető oldali ajtó nyitva marad, akkor a „Hazavezető” fény 2 percig világít.

CRASHBOX

Ez az elem a lökhárító-kereszttartó és a karosszéria között helyezkedik el. Szerkezetileg előírt alakváltoztató képessége megakadályozza a tartórészek drága sérüléseit. A csavarral rögzített crashbox-ok kicserélése egyszerű és költségkímélő.

CVTRONIC (CONTINOUSLY VARIABLA TRANSMISSION = FOKOZATMENTES SEBESSÉGVÁLTÓ)

A fokozatmentes automatika szíve a variátor, a két tengelyirányban eltolható lapjával és a közöttük futó csuklós tagból álló meghajtószalaggal. Ezáltal elvileg végtelenül sok áttétel áll rendelkezésre.



DIFFÚZ BELTÉRI VILÁGÍTÁS

Az autó műszerfalát sötétedéskor megnyugtatóan biztonságos környezetet teremtő, meleg fény világítja meg. Az utastér belsejében az összes körvonal és felület tisztán látható anélkül, hogy zavarná a vezető kilátását.



EASYTRONIC SEBESSÉGVÁLTÓ

Manuáls és automata váltó egyben. A két mód közötti váltáshoz elég a sebességváltó-kart átállítani, akár menet közben is.
EBV (ELEKTRONIKUS FÉKERŐELOSZTÁS)
AZ EBV terheléstől függetlenül elosztja a fékerőt az első- és a hátsótengely között. Az elsőkerék meghajtású autóknál a gépkocsi eleje általában nehezebb, mint a hátsó rész, ezért fékezéskor az autó súlypontja is előre tolódik. Ezekben az esetekben fennáll a veszélye annak, hogy a hátsó kerekek blokkolnak. A fékerőelosztó szerepe az, hogy a hátsó kerekek e blokkolását megakadályozza és a tengelyek között a fékerőt szétossza.

EDS (ELEKTRONIKUS DIFFERENCIÁLZÁR)

Az elektronikus differenciálzár - funkció kedvezőtlen útviszonyok esetén segíti az elindulást azzal, hogy kb. 40 km/h sebességig lefékezi a kipörgött kerekeket, így gondoskodik a biztos előrehaladásról. Az EDS szükség esetén önállóan aktiválja magát.

EHPS (ELECTRO HYDRAULIC POWER STEERING-ELEKROHIDRAULIKUS SZERVOKORMÁNY)

A hidraulikus szivattyú igénytől függő, energiatakarékos meghajtása jellegmező-vezérlésű elektromotorral. Alkalmazása a sebességtől és a kormányzási szögtől függ.

ELEKTRONIKUS INDÍTÁSGÁTLÓ

Megelőzi a gépkocsilopást, mivel az elektronikus rendszer nem engedi illetéktelen személynek elindítani a motort. A motor beindításakor a rendszer ellenőrzi, hogy milyen kulccsal történik az indítás. Csak „engedélyezett” kulcs indíthatja a motort. Amennyiben illetéktelen használatra utaló jelek lépnek fel (pl. hamisított, vagy idegen kulcs), akkor az autó a blokkolási rendszer következtében nem fog elmozdulni a helyéről, és az ellenőrző lámpák villogni kezdenek.
Az elindulásgátló nem zárja a gépkocsi ajtajait. Miután elhagyja a gépkocsit, zárja le az ajtókat, és kapcsolja be a riasztóberendezést. Minden elindulásgátlóval szerelt gépkocsihoz mellékelnek egy Car Pass nevet viselő okmányt, amin a gépkocsi adatok találhatóak, ezért soha ne tartsa a gépkocsiban.

EOBD

European On Board Diagnose. A motor egyes funkcióinak (pl. kipufogó gázra vonatkozó paraméterek) a vizsgálatait végzi és megfigyeléseket folytat a katalizátor és a porlasztóberendezés hibáira vonatkozóan.


ESŐÉRZÉKELŐ ABLAKTÖRLŐ

A rendszer a szélvédőn érzékelt vízmennyiség alapján automatikusan szabályozza a törléseket. Tekerőgombbal szabályozható a rendszer érzékenysége.

ESP PLUS (ELECTRONIC STABILITY PROGRAM = ELEKTRONIKUS STABILIZÁLÓ PROGRAM)

Az ESP (Electronic Stability Program) egy menetdinamikai rendszer, amely szükség szerint növeli a gépkocsi stabilitását bármely körülmények között az útfelület állapotától és a gumiabroncsok tapadásától függetlenül. Az ESP működése teljesen automatikusan, a háttérben történik, függetlenül attól, hogy az út száraz, nedves, csúszós vagy éppen homokos. A rendszer figyeli a gépkocsi mozgását. Amint a jármű alul- vagy túlkormányozottá válik, csökkenti a motor teljesítményét, és a megfelelő kerekek fékeződnek. Ez jelentősen növeli a gépkocsi stabilitását, különösen havon, jégen, valamint nedves vagy csúszós felületen.

Az ESP magában foglalja a TC-rendszer funkcióját is.



FÉKASSZISZTENS

A fékasszisztens vészfékezés esetén megnöveli a fékezés erejét. Az esetek többségében, vészfékezéskor a legtöbb vezető megfelelő időben kezd el fékezni, de nem elegendő erővel nyomja meg a fékpedált. Ezáltal értelemszerűen a fékút is hosszabb. A fékpedálok hirtelen megnyomása esetén a fékasszisztens tehát aktiválódik és az ABS-szel együtt megnöveli a fékerőt. A fékút pedig rövidebbé válik.

FORDULATSZÁMMÉRŐ

A motor percenkénti fordulatszámát mutatja. A megengedett fordulatszámot túllépve a motor károsodhat! Ha lehetséges, alacsony fordulatszámmal (2 000 – 3 000 fordulat/perc között) közlekedjen, és tartsa egyenletesen a sebességet.

FUTÓMŰ

A futómű kétségtelen a legmeghatározóbb eleme az autónak a biztonság és a kényelem szempontjából: a kerékfelfüggesztés, a rugók és a lengéscsillapítók ebben kulcsfontosságú szerepet játszanak. A futómű funkciója annak biztosítása, hogy a kerekek folyamatos kapcsolatban legyenek az úttesttel.

FŰTHETŐ ABLAKMOSÓ FÚVÓKÁK

A fűthető ablakmosó fúvókák biztosítják azt, hogy a téli hidegben sem fagy be az ablakmosó folyadék, hanem gond nélkül törölhető a szélvédőnk. Így a jó látási viszonyok mindig megmaradnak.



GUMIABRONCS LEVEGŐNYOMÁS ÉRZÉKELŐ RENDSZER

A gumiabroncslevegő-nyomás érzékelő rendszer a gépkocsi mozgása közben folyamatosan figyeli mind a négy kereket. Mindegyik kerékben (kivéve pótkerék) található egy nyomásérzékelő. Az egyes értékek a vezérlőegységbe jutnak, amely összehasonlítja az egy tengelyen lévő kerekekhez tartozó adatokat. Amennyiben a rendszer rendellenességet észlel, akkor az érintett kerek(eke)t megjelölő figyelmeztetés látható a fordulatszámmérő alatti kijelzőn. A Check Contollal felszerelt gépkocsikban az információs kijelzőn az adott gumiabroncs pontos levegőnyomás értéke is megjelenik.



HÁROMPONTOS BIZTONSÁGI ÖV

Egyenletes haladáskor lehetővé teszi a test szabad mozgását, miközben a rugó által előfeszített övek a testre fekszenek. A gépkocsi bármely irányú hirtelen gyorsulása, vagy lassulása esetén, az öv azonnal reteszelődik.
Várandós hölgyek a medenceövet a lehető legalacsonyabban vezessék át a medencén azért, hogy a hasat védjék a megnyomódástól.

HÁROMPONTOS UTASVÉDELMI RENDSZER

A rendszer részei:

  • hárompontos biztonsági övek
  • övfeszítők az első és a hátsó szélső üléseknél
  • biztonsági légszák a vezető, az utas, esetleg a hátsó külső ülésen utazók számára (bizonyos modelleknél rendelhető opció).

A három fokozat egymás után lép működésbe, az ütközés súlyosságától függően.

HIDROFORM ELJÁRÁS

Alakítástechnika. Acélból készült üreges test alkatrészek létrehozása magas víznyomás segítségével. Előnyei a minőségjavítás és a súlycsökkentés.

HSA (HILL START ASSIST – EMELKEDŐ STARTASSZISZTENS)

Az ESPPlusalapjára épülő rendszer az emelkedőn történő elindulást könnyíti meg: kézifék használata nélkül is megakadályozza az autó visszagurulását. A fékpedál felengedése után 1,5 másodpercig megmarad a nyomás a rendszerben: ez elegendő a sebességbe kapcsoláshoz és a gázadáshoz. Tolatáskor az előreugrást akadályozza meg. Easytronic erőátvitel esetén alapfelszerelés.



ICC (INTEGRATED CHASSIS CONTROL – INTEGRÁLT FUTÓMŰ VEZÉRLÉS)

Valamennyi menetdinamikai rendszer bekapcsolása az IDSPlusfutóműbe. Ez az első eset, hogy kompakt autóban kapható az ICC.

IDS (INTERAKTÍV DINAMIKUS MENETRENDSZER)

Élenjáró futómű-rendszer, mely egyesíti az egyes futómű-elemek továbbfejlesztett ellenőrzési- és biztonsági funkcióit. Az alapját egy segédkeretre erősített McPherson első kerékfelfüggesztés és egy négy lengőkaros hátsó tengely képezi. A rugózatlan tömegek csökkentése érdekében mindkettő alumíniumból készült. Ehhez társul egy jellegmező-vezérlésű elektrohidraulikus szervokormány (EHPS), valamint egy négycsatornás ABS kanyarfék-ellenőrzés (CBC) és egy elektronikus fékerőelosztó (EBV), továbbá egy fékasszisztens. Még nagyobb biztonság érhető el a legújabb generációs ESPPluselektronikus stabilizáló programmal együtt.

ISOFIX

A nemzetközi ISO munkacsoport, mely kutatási és fejlesztési mérnökcsoportokat, gépkocsi gyártókat és számos egyéb érdekvédelmi szervezet képviselőit is magába foglalja, egységes gyermekülés rögzítési standardokat dolgozott ki, melyet „Isofix“ néven vezettek be. Ez a rendszer a gyermekülés biztonságos rögzítését, ugyanakkor könnyű ki- és beszerelhetőségét teszi lehetővé. Bizonyítottan csökken a gyermek sérülés veszélye balesetek esetén.



JUMBOBOX

A Superbnél az első ülések közötti középkonzol légkondícionált tárolórekeszt tartalmaz, mely italok vagy étel elhelyezésére alkalmas. Magától értetődő, hogy italainkat hosszabb utakon is kellemesen hűvösen tarthatjuk.



KARBANTARTÁSJELZŐ

ld. szervizidőszak kijelző

KIPUFOGÓGÁZOK

A kipufogógázban lévő szénmonoxid különösen mérgező, színtelen, szagtalan gáz!!! Ezért sohase lélegezze be a kipufogógázt, és ne üzemeltesse a motort zárt helyen. Ne közlekedjen nyitott csomagtérajtóval, mert így a kipufogógázok bejuthatnak az utastérbe.

KLIMATIZÁLT KESZTYŰTARTÓ

Praktikus és kényelmes megoldás arra, hogy nyáron megóvjuk dolgainkat az elolvadástól.

KORMÁNYTÁVVEZÉRLŐK

A rádió, a telefon, a kommunikációs rendszer működtethető a kormányon elhelyezett gombokkal.

KÖZPONTI ZÁR

Működteti az oldalajtók, a csomagtér, valamint az üzemanyagtöltő nyílás zárszerkezetét.

KÜLSŐ TÜKRÖK LÁBTÁR-MEGVILÁGÍTÁSSAL

A külső tükrök alsó részén fehéren világító LED diódákat helyeztek el, melyek az ajtónyitáskor a belsőtér megvilágítással egyszerre kapcsolódnak fel. A diódák egy kb. 1 m sugarú félkört világítanak meg és ezáltal azt a teret teszik láthatóvá, ahol az autó megközelítése, illetve be-és kiszállás szempontjából fontos a fény.



LED

Világító dióda

LEVEGŐKERINGTETŐ RENDSZER

A levegőkeringtető rendszer minimálisra csökkenti a külső levegő bejutását, a ventilátor bekapcsolásával az utastér levegője keringethető. Ezért, ha kívülről füst vagy más kellemetlen szagok jutnak be az utastérbe, kapcsolja be a levegőkeringtetést. Ezt lehetőleg csak rövid ideig használja, mert a zárt utastér levegőjének megnő a páratartalma, és az ablakok párásodni kezdhetnek. Az utastér levegőjének minősége hamar leromlik, emiatt az utasok álmosnak érezhetik magukat.

LÉGELLENÁLLÁSI EGYÜTTHATÓ

Olyan érték, mely az autó karosszériáján mérhető légellenállást mutatja meg. Személyautóknál a 0,3 körüli érték minősíthető jónak.

LÉGZSÁKOK

Olyan biztonsági rendszert alkotnak, mellyel baleset (frontális vagy oldalütközés) esetében csökkenthetők az olyan életveszélyes sérülések, mint például a fej és a mellkas erős odaütődése a kormánykerékhez vagy a műszerfalhoz. A légzsákok ugyanakkor a teljes felsőtestet is védik. A légzsákok csak 25 km/h sebességhatártól fölfelé oldódnak ki. Ha ennél lassabban közlekedik az autó, a légzsákok veszély esetén sem fognak aktiválódni. A különböző érzékelők képesek meghatározni azt, hogy az ütközés az autó mely részén következett be és ez alapján kacsolja be a szükségesnek megítélt légzsákot. Frontális ütközésnél tehát az első légzsákok, oldal irányú ütközés esetében pedig csak az oldallégzsákok lépnek működésbe.



MEMÓRIA FUNKCIÓ A VEZETŐÜLÉSHEZ

Három eltérő ülés- és oldalsó tükörbeállítást tárolhatunk, ami a következő vezetés alkalmával visszanyerhető. Ez lehetővé teszi, hogy különböző vezetők azonnal megtalálják az általuk kívánatos ülésbeállítást.

MSR

Motorfék-szabályozás megakadályozza a hajtókerekek megcsúszását síkos úton, ha például a vezető hirtelen leveszi a lábát a gázpedálról.



NAVIGÁCIÓS RENDSZER

Műholdas vezérlés alapján a navigációs rendszer folyamatosan nyomon követi a jármű helyzetét, figyeli a közlekedési jelentéseket, és reagál a forgalmi fennakadásokra. A javasolt útvonalat a vezető látókörében elhelyezett pontmátrix kijelzőn mutatja.



OPEN&START

Kulcsnélküli jogosultság-ellenőrző rendszer, amely önműködően nyitja az ajtók és a csomagtartó zárját, ha az elektronikus kulcsot magánál tartó autós megközelíti a járművet. A kulccsal folyamatos párbeszédet folytatnak az autó antennái. Zárni manuálisan lehet, a vezetőfelismerő gombjának megnyomásával. Motorindításra a kormányoszlop melletti start/stop gomb szolgál.



ÖNMŰKÖDŐ MAGASSÁG SZABÁLYOZÓ RENDSZER

Az önműködő magasság szabályozó rendszer biztosítja az állandó padlómagasságot, ezáltal a gépkocsi hátuljának változó (pl. utánfutó-vontatás) terhelése esetén is jelentősen javítja a menettulajdonságokat. Terhelés esetén a gépkocsi hátulja önműködően megemelkedik, növelve a rugóutat és a padlószintet. Az önműködő magasság szabályozó rendszer kb. 3 km megtétele után lép működésbe a terhelés és az útviszonyok függvényében.

ÖSSZKERÉK MEGHAJTÁS

Az autó meghajtásának automatikus elosztása a négy kerék között. Az összes keréken, a tárcsafékeken és a motorban elhelyezett érzékelők folyamatosan mérik az útfelület jellemzőit, biztosítva a kerekek optimális meghajtását. Ez azt jelenti, hogy minden kerék a lehető legjobban tapad, ezzel is növelve az autóban ülők biztonságát. Az összekerék meghajtás különösen jól kihasználható, amennyiben rendszeresen nehezebb terepen vagy rakománnyal közlekedünk. A sportos autóknál a 4x4 meghajtás optimalizálja az erőátvitelt és a menettulajdonságokat.

ÖVFESZÍTŐK

Az első ülések biztonsági öv rendszere egy övfeszítőt tartalmaz. Frontális és hátsó ütközés esetén az övcsatokat a szerkezet lefelé rántja: az átlós és a medenceövek azonnal megfeszülnek.



PARKPILOT (TOLATÓRADAR)

A parkolás segítő tolatáskor egy ultrahangos rendszer segítségével méri a lökhárító és bármely kiálló tárgy távolságát. A rendszer a hátsó lökhárítóba épített ultrahangos érzékelők segítségével figyelmeztető hangjelzést ad, ha akadály közeledik. Ezek távolságát a hanghullámok visszaverődéséből állapítja meg. Utánfutó használatakor nem működik.

POLLENSZŰRŐ

A pollenszűrő a kívülről beáramló levegőt tisztítja meg a portól, koromtól, valamint a pollentől és a spóráktól. A szűrőt a szervizfüzetben megadott időn belül cserélni kell.

PONTMÁTRIX KIJELZŐ

A többfunkciós kijelző segítségével gyorsan és egyszerűen hozzáférhetünk a fedélzeti számítógépben tárolt adatokhoz. A beállítástól függően mutatja a külső hőmérsékletet, az átlagos sebességet és a hatótávolságot, vagy értesít minket a lehetséges meghibásodásokról. Emellett az útirányt jelző egyszerű ábrák is megjeleníthetők, ideális megoldást biztosítva a pontos és intelligens navigáláshoz.

PRS (PEDAL RELEASE SYSTEM – PEDÁLKIOLDÓ RENDSZER)

Bizonyos szintet meghaladó ütközéskor kiakad a fék- és a kuplungpedál, hogy védje a vezető lábfejét és alsó lábszárát a sérülésektől.



RUGÓZÁS

Az útviszonyok egyenlõtlenségeit ellensúlyozza és ezáltal az utasok kényelmét és biztonságát szolgálja.



SEBESSÉGMÉRŐ

A gépkocsi sebességét mutatja km/óra mértékegységben.

SEBESSÉGSZABÁLYOZÓ BERENDEZÉS (TEMPOMAT)

A sebességtartó rendszer segítségével állandó utazósebességet lehet beállítani, ha a jármű sebessége maghaladja a 30 km/h-t. A Tempomat automatikusan tartja a vezető által beállított sebességet anélkül, hogy a vezető a gázpedált nyomná. Ha a sebesség lecsökken a beállított érték alá, az elektronika automatikusan gázt ad, hogy kiegyenlítse a különbséget.

SPEED LOCK (ZÁRÁS MENET KÖZBEN)

Önműködően zárja az ajtókat a 12km/órás (csomagtartó 6 km/órás) sebesség túllépésekor, de kézzel is aktiválható.



SZERVIZIDŐSZAK KIJELZŐ

A következő szervizelés időpontját egy vezérlőkészülék számítja ki a jármű egyedi használatának módjából. Az információt a műszerfal kijelzője jelzi a vezetőnek.



TELJES MÉRETŰ FEJLÉGZSÁK

A legújabb generáció fejlégzsákjai a jármű mindkét oldalán plusz védelmet biztosítanak a első és a hátsó üléseken az ajtó mellett utazóknak. 25-30 ezredmásodperc alatt nyílnak ki, int egy függöny a teljes belső oldalfelületen. Oldalsó ütközés esetén kipárnázzák az ütközési oldalon ülő utasok fejrészét, és egyidejűleg csökkentik az üvegszilánkok által okozott sérülések kockázatát.

TCPlus (KERÉKKIPÖRGÉS-GÁTLÓ RENDSZER)

A TC (Traction Control) kipörgésgátló rendszer az útfelület állapotától és a gumiabroncsok tapadásától függetlenül megakadályozza a hajtókerekek kipörgését. A rendszer figyeli az összes kerék fordulatszámát, s legalább egy hajtott kerék kipörgése esetén csökkenti a motor teljesítményét (ez hallható a motorhang változásán). Ezáltal nedves, csúszós, de különösen hóval, jéggel borított úton javítja a jármű iránytartását éskezelhetőségét.

TETŐCSOMAGTARTÓ

Megnöveli a rendelkezésre álló pakoló- és szállítófelületet. Az autó tetejére szerelhető pl. síléctartó vagy tetőbox, de biciklit is biztonságosan lehet vele szállítani.

TETŐLÉC

Minden tetőszállítási rendszer alapja. Ehhez lehet a tetőcsomagtartót rögzíteni.

TMPS (TIRE PRESSURE MONITORING SYSTEM – KERÉKNYOMÁS ELLENŐRZŐ RENDSZER)

Minden kerékben 0,1 bar pontossággal ellenőrzi a keréknyomást, és ha az 0,3 barral csökken, akkor kerekenként figyelmeztet.

TORZIÓS LENGŐKAROS HÁTSÓ FUTÓMŰ

Ez az Astra IDS futóművének továbbfejlesztett hátsó tengely felépítése, mely a hagyományos összekötő tengelyek előnyeit (mint pl. kisebb helyszükséglet, könnyebb súly és nagyobb merevség) egyesíti annak a lehetőségével, hogy egy modellsorozaton belül az eltérő modellek speciális igényeihez igazítsák.

TÖRÉSTESZTEK

A töréstesztek az újautó gyártás területén nagyon fontos szerepet játszanak. A cél az, hogy a tesztek eredményeit figyelembe véve olyan autók kerüljenek gyártásra, melyek az utasok biztonságát és a sérülési lehetőségek minimalizálását tartják a legfontosabb szempontnak. Példaként említhető az Euro-NCAP (European New Car Assessment Programme) tesztje, ahol elsősorban a frontális és az oldalsó ütközéseket vizsgálják, különös figyelmet fordítva a gyerekek és a balesetben esetlegesen résztvevő kívülálló személyek (pl. gyalogosak) biztonságára.

TSP (TRAILER STABILITY PROGRAM – UTÁNFUTÓ STABILITÁSI PROGRAM)

Ez a menetdinamikai rendszer felügyeli az utánfutó mozgását. A határértékek túllépésekor gázelvétellel vagy fékezéssel mindaddig beavatkozik, míg az utánfutó újra stabilan nem fut.

TRANSLUCENT TECHNOLÓGIA

A hátsó lámpák búrájának speciális műanyaga nem nyeli el a fényt, hanem átvezeti. Ezáltal a lámpák erősebben világítanak és a hagyományos lámpákkal ellentétben több fényt adnak, főként oldalirányba. Ez különösen előnyös hátramenetkor.

TRIP COMPUTER (FEDÉLZETI SZÁMÍTÓGÉP)

Az Opel fedélzeti számítógép egy olyan elektromos rendszer, amely folyamatosan figyeli és értékeli a beérkező adatokat, kijelzi azokat a gépkocsivezető számára, ezáltal hasznos információkkal és határértékekkel szolgál. Kijelzőjén a következő információk találhatók meg: külső hőmérséklet, aktuális fogyasztás (l/100 km), fogyasztási átlag (l/100 km), átlagsebesség, megtett km száma és az utazási idő.



UCL (UNDERSTEER CONTROL LOGIC – ALULKORMÁNYZOTTSÁGOT VEZÉRLŐ RENDSZER)

Alulkormányzott helyzetekben a sebességet gázelvétellel csökkenti, majd mindkét első kereket lefékezi. Az ESP határértékeinek elérésekor a féknyomás a külső oldali első keréken, és ezzel párhuzamosan a kanyar belső ívén található hátsó keréken fejti ki hatását, míg azautó újra biztonságosan nem halad a sávban.



ÜLÉSFOGLALTSÁG-ÉRZÉKELŐ

Megakadályozza az utasoldali front és oldallégzsákok működését, ha ott nem ül senki, vagy transzponderes gyermekülést helyeztek el.



XENON FÉNYSZÓRÓK

Ezeknél a gázzal töltött lámpáknál a Xenon nemesgázt elektródák gyújtják be. Előnyei: hosszú élettartam, nagyobb fényhatás, kisebb felületű fényszórók. Több modellben bi-xenon lámpákat használnak a tompított és az országúti fényhez, azaz a fényszóróegységben külön izzója van a tompított és a távfénynek. A Xenon tompított fényszóró nagyon nagy feszültséggel működik. Ne érjen a gyújtórendszerhez, mert a nagyfeszültség végzetes lehet. Az izzócserét bízza szervizünkre

Fő szolgáltatásaink

icon műszaki vizsga 

Műszaki vizsga, eredetiségvizsgálat

A műszaki vizsgával szemben támasztott követelmények jogszabályban előírtak, viszont ha mindent megvizsgálnának a gépkocsinkon, akkor több óráig is elhúzódna egy-egy vizsga. Igyekeztem összefoglalni, a minimális követelményeket, amit nem árt megnézni mielőtt vizsgára visszük gépkocsinkat!

icon futómű

Futómű

Amennyiben rendellenes, vagy jelentős vibrációt észlel a kormányon adott motorteljesítmény fölött, vagy a gépjármű vízszintes úton jobbra vagy balra húz, elképzelhető, hogy futóműve nincs megfelelően beállítva. Ebben az esetben javasoljuk, hogy minél előbb keresse fel szervizünket, hogy kiderítsük a probléma valós okát.

icon diagnosztika

Diagnosztika

Diagnosztika, javítási útmutató ( "kotta" ), elővigyázatosság, tapasztalat nélkül nem tanácsos hozzá nyúlni korunk autó "csodáihoz", még egy akku cserénél sem, főleg az új autóknál . Már sok ügyfélnek okozott fejfájást a probléma.

icon olajszervíz

Olajszerviz

A motorolaj a személygépkocsi üzemeltetési költségeinek mindössze töredékét teszi ki, de a megfelelő olaj kiválasztásával és időbeni cseréjével nagy összegeket lehet megtakarítani. A rossz minőségű vagy a csereperiódusnál hosszabb ideig használt motorolaj nem képes megfelelően ellátni feladatát, és egy sor problémát okozhat.

icon kipufogó

Kipufogó

A kipufogó nem egy - két cső, hanem egy összetett rendszer. A fő feladata, hogy a motorban elégett üzemanyag égéstermékét a szabadba juttassa, illetve többnyire kiszűrje a környezetre káros anyagokat.